نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1589
-
الف
+

23 قوس؛ سالروز درگذشت «انوشیروان ارجمند» بازیگر مشهور ایران

در این گزارش به بهانه سالروز درگذشت «انوشیروان ارجمند» مروری بر کارنامه هنری این هنرمند فقید سینما و تلویزیون ایران داریم.

به گزارش آی فیلم 2، زنده یاد «انوشیروان ارجمند» که در ابتدای انقلاب اسلامی ایران نشان هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با خود به خانه برد، بیشترین سال‌های عمرش را وقف تولید و اجرای آثار مذهبی کرد.

انوشیروان ارجمند

در این گزارش به بهانه سالروز درگذشت «انوشیروان ارجمند» مروری بر کارنامه هنری این هنرمند مطرح ایران داشته ایم که در ادامه می خوانید.

این هنرمند ایرانی در 27 میزان (مهر) سال 1321 در زاهدان متولد شد و از اواخر دهه 1341 خورشیدی به عنوان بازیگر و کارگردان تیاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

انوشیروان ارجمند

اولین کار سینمایی او بازی در فلم سینمایی «گفت زیرسلطه من آیید» در سال 1362خورشیدی بود.

وی پس از بازی در فلم های سینمایی «گنج» و «دل نمک» مدتی از سینما فاصله گرفت و بیشتر به ایفای نقش در سریال هایی همچون «روایت عشق» ، «کمند خاطرات»، «روزی روزگاری» و «عیاران» پرداخت.

انوشیروان ارجمند

در سال 1374 با بازی در نقش «اشعث» در سریال «امام علی (ع)» شهرت فراوانی پیدا کرد. در این سریال برادرش «داریوش ارجمند» نیز در نقش «مالک اشتر» به ایفای نقش پرداخت.

انوشیروان ارجمند

این هنرمند مطرح ایرانی همچنین در سریال های «بزم آخر»، «پشت کوه های بلند»، «سقوط آزاد»، «شهر دقیانوس»، «همه بچه های ما»، «نون و ریحون»، «پنجمین خورشید»، «چهل سرباز»، «جابر بن حیان»، «فرار بزرگ»، «معصومیت ازدست رفته»، «سایه سکوت»، «حجر بن عدی»، «مختارنامه»، «فرستاده»، «تفنگ سرپر»، «میعاد در سپیده دم»، «زیر چتر خورشید» و فلم های  «یتیم خانه ایران»، «عقاب صحرا»، «رستاخیز»، «نیکان و بچه غول»، «چراغ قرمز»، «کیفر»، «تردید»، «دوشیزه باران»، «محیا»، «قاعده بازی»، «دوئل»، «صبحانه ای برای دو نفر» و «قارچ سمی» ایفای نقش داشته است.

انوشیروان ارجمند انوشیروان ارجمند

او در رویدادهای تیاتری متعددی در مقام کارگردان و بازیگر آثاری را عرضه کرد که از جمله می توان به کارگردانی نمایش«سایه ماه» در دهمین جشنواره تیاتر فجر که سال 1370 برگزار شد، اشاره کرد.

«انوشیروان ارجمند» که مدت ها به دلیل عارضه قلبی در شفاخانه بستری بود، ظهر روز 23 قوس (آذر) 1393 بر اثر این بیماری درگذشت. 

م ا 

نظر شما
ارسال نظر